Agrupació Musical Santa Cecília d'Ador

Vosté està > banda > concerts de la banda > any 2022 > concert Viatge Musical

Concert Viatge Musical>

CONCERT VIATGE MUSICAL


imatge que representa el logo de l'agrupació Musical Santa Cecília d'Ador

divendres, 29 de juliol de 2022, 20'30h

Casa de la Música, Ador


composició gràfica com a portada del programa de mà del concert

Manuel Godoy, director

PROGRAMA DE CONCERT

Obres interpretades per la Banda de l'Agrupació Musical Santa Cecília d'Ador, any 2022
Nom de l'obra Autor
African Symphony, Simfònia Van McCoy, arr. Naohiro Iwai
Danza Caribe, dansa Alfred Reed
Arabesque, fantasia Samuel L. Hazo
Ireland: Of legend and Lore, poema simfònic Robert W. Smith
Libertango , tango Astor Piazolla, arr. Miguel Etchengoncelay
Cumbiamba , suite n.º 2 Victoriano Valencia Rincón, arr. Agustín Ramos
Islas canarias , pasdoble José Maria Tarridas, arr. Agustín Ramos
Mambo Nº.5 , mambo José Dámaso Pérez Prado, arr. Lou Bega

NOTES AL PROGRAMA

AFRICAN SYMPHONY, simfònia de Van McCoy

fotografia del primer pla de l'autor

Van McCoy va contribuir en gran manera al vertiginós desenvolupament de la música disco en els anys 70 amb, entre altres, títols com Real McCoy o African Symphony. Aquesta obra s'ha convertit en la melodia emblemàtica de la col·lecció Nous Sons per a Banda de Concert. fotografia del primer pla de l'autor Quan escoltem aquesta música comencem a somiar amb una imminent partida cap a la sabana africana. Mitjançant una subtil combinació de ritmes africans i música occidental, African Symphony tracta de ser com el continent que representa: un mosaic de sons i colors


DANZA CARIBE, dansa d'Alfred Reed

fotogr en els anys 70 amb, entre altresafia del primer pla de l'autor

Quan es parla de música d'Amèrica Llatina, s'enten una àmplia varietat de cançons, balls i ritmes dels països d'Amèrica Central i del Sud. Actualment existeix un ampli repertori d'obres llatinoamericanes que destil·len l'ascendència cultural espanyola dels seus primers pobladors i estan delectant al públic de tot el món.

Danza Caribe o (Caribbean Danse) reflecteix la influència cubana o del Carib encarnant un fons suau, oscil·lant i rítmic sobre el qual es desenvolupa una línia melòdica llarga i fluida. Això s'escolta primer com un solo i després en estructures harmòniques paral·leles concertades, juntament amb una figura tranquil·la que ho acompanya.


ARABESQUE, fantasia de Samuel L. Hazo

fotografia del primer pla de l'autor

Arabesque va ser composta per a la Indiana All-State Band l'any 2008. Aquesta obra es basa en els sons místics de la música d'Orient Mitjà en tres seccions: Taqasim, dabka i coral.

La primera secció pretén sonar com un taqasim o improvisació àrab que quasi sempre es troba en l'entrada d'una peça musical i el seu objectiu és establir el to musical i emocional.

La segona secció, és un dabka, ball tradicional àrab que es realitza en celebracions com ara les noces. El seu colp de tambor de mà (darbuka), es inconfundible. Encara que rítmicament simple, és contagiós en la seua capacitat per a captar l'atenció de l'espectador.

La secció final és una recapitulació de temes místics anteriors entreteixits amb la grandesa d'un final espurnejant.


IRELAND : OF LEGEND AND LORE, poema simfònic, de Robert W. Smith

fotografia del primer pla de l'autor

És una composició original basada en la gran riquesa de les melodies tradicionals irlandeses. El compositor ha escollit tres castells i diversos personatges de la història i el folklore irlandès i ha posat a la música les seues gestes llegendàries. L'ús del tinwhistle, el tambor irlandès bodran i tocs de melodies tradicionals irlandeses afegeixen autenticitat ètnica i fascinació a la interpretació d'aquesta obra.

Esta peça va ser encarregada per l'East Tennessee State University Wind Ensemble sota la direcció de Paul Hinman per a la seua interpretació durant la gira per Irlanda el març de 1996. Robert W. Smith va viatjar amb la banda i va dirigir aquest excel·lent conjunt durant la gira


LIBERTANGO, tango, d'Astor Piazzolla

fotografia del primer pla de l'autor

Una de les obres més populars del compositor argentí Astor Piazzolla és Libertango. Originalment escrita per al seu Octeto Nuevo de Buenos Aires, ha estat arranjada per a innombrables instruments i combinacions.

L'obra representa un estil musical fluid, basat en les qualitats musicals inherents al tango, alliberat del context social dels seus orígens.

El geni argentí va afirmar "Libertango representa la llibertat que deixe als meus músics. Els seus límits es defineixen únicament per l'abast de les seues pròpies capacitats i no per cap pressió exterior"

CUMBIAMBA, (Suite nº.2 per a banda, 3r moviment), de Victoriano Valencia Rincón

fotografia del primer pla de l'autor

La Suite nº.2 per a banda, del compositor colombià Victoriano Valencia, va ser encarregada l'any 2007 per la Banda Simfònica de Sabaneta-Antioquia, per a la seua participació al Certamen Internacional de Bandes de Música Ciutat de València. Aquesta obra està composta en quatre moviments on es presenta la música de diferents regions com ara les costes del Pacífic i Atlàntic i les muntanyes dels Andes. És un viatge musical on la riquesa cultural del país és dibuixada mitjançant la diversitat del cant de les diferents regions.

Aquesta peça es pot interpretar com una suite amb qualsevol combinació de moviments individuals o múltiples. Nosaltres interpretarem el tercer moviment de l'obra, Cumbiamba, que és una improvisació inspirada a les caloroses sabanes del nord del país

ISLAS CANARIAS, pasdoble, de José Maria Tarridas

fotografia del primer pla de l'autor

El pasdoble Islas Canarias s'utilitzava a tots els actes com a himne no oficial de les Illes Canàries amb el qual es concloïa totes les festes. Amb la implantació l'any 2003 de l'himne oficial de Canàries, el pasdoble s'ha deixat d'utilitzar als actes oficials però a les festes populars encara segueix arrelat i és el que utilitzen els illencs als seus països d'adopció quan celebren un acte a la la Casa de Canàries de la seua ciutat

fotografia del primer pla de l'autor

La música d'aquest pasdoble va ser composta pel compositor català José Maria Tarridas, a la qual el valencià Juan Picot li va afegir la lletra. Més endavant, el grup folklòric Los Sabandeños va variar aquesta lletra i va propagar aquest pasdoble per tots els països on van actuar.

MAMBO Nº.5, mambo, de José Dámaso Pérez Prado

fotografia del primer pla de l'autor

Mambo Nº.5 és una cançó composta pel músic cubà Dámaso Pérez Prado l'any 1949. La cançò va aconseguir renovada popularitat en 1999 gràcies al cantant alemany David Lubega, sota el nom artístic de Lou Bega, que la va reconvertir amb una mescla apassionant de cultures (sa mare era italiana, son pare d'Uganda i va viure la seua adolescència a Miami amb la seua núvia cubana)fotografia del primer pla de l'autor que li va permetre aconseguir el primer lloc a les llistes musicals d'arreu del món amb un estil musical que no coneix ni dates ni idiomes i que continua sonant estiu darrere estiu.



PATROCINA

PATROCINA
AJUNTAMENT D'ADOR
logo de l'Ajuntament d'Ador

ORGANITZA

ORGANITZA
AGRUPACIÓ MUSICAL SANTA CECÍLIA D'ADOR
logo de l'Agrupació Musical Santa Cecília d'Ador

COL·LABORA

COL·LABORA
FERCA MONTE CORONA FEDERACIÓ SOCIETAS MUSICALS VALÈNCIA
logo Fercatel logo Monte Corona logo Federació Societas Musicals València

logo fitxer versió PDFversió en PDF

Agrupació Musical Santa Cecília d'Ador - Copyrigth@2010 - La Música Llenguatge Universal